Followers

Friday, October 28, 2016

Czechoslovak Independence Day in 2016

This is getting to be my annual ritual ceremony of taking photos of the military procession and fireworks on 28th October in Olomouc...

It is a public holiday in the Czech Republic. Rather, it's Independence day. On October 28th in 1918 Czechoslovakia declared its independence from Austro-Hungarian Empire.




As always, the military procession started at 17:40, leaving from Horní náměstí and heading for Žižkově náměstí where the ceremony took place. 



Similar to last year, a young blonde boy soldier took the lead this year...





Happy Independence Day!

To be continued...

1 comment:

  1. 日没直前(後?)の薄暗さの中でくっきり撮られ、素晴らしい迫力。まるで映画の一場面のようです。チェコ国かスロバキア国にお住まいなのですか? (私の頭の中ではチェコスロバキアのままで、あやうくチェコスロバキアに・・と書くところでした。)見物人もコートを着られて寒そうですね。関西ではようやく秋が深まってきました。

    以前聞かれてたことですが、菖蒲池遊園地はとっくにありません。今は近大付属小中学校が建ち、辺りはいい住宅地になっています。ちなみにドリームランドも営業停止後しばらく廃墟でしたがようやく買い手がつきました。生駒山上遊園地だけが近鉄系なので営業しています。私の実家の阪神間でも阪神パーク、宝塚ドリームランドと老舗遊園地は相次いで閉鎖となりました。今はUSJが一人勝ち状態です。

    ReplyDelete

Your comments are always welcome! It's NOT a bad idea to follow this blog, if you are not a follower already:)
日本語でのコメント大歓迎です。